Preguntes freqüents per al PDI
Preguntes freqüents per al PDI
A qui em puc dirigir si tenc un dubte?
Dependrà del tipus de dubte, però ho podríem resumir en:
- Direcció del departament: assignació de la docència, contracte, promoció, etc.
- Degà i cap d’estudis: docència, gestió acadèmica, etc.
- Serveis administratius: qualsevol aspecte de caire administratiu.
- Campus digital: qualsevol aspecte d'Aula digital.
- Unitat de Gestió dels Estudis de Grau (UGEG)
Coneix la UIB
Posar-te en contacte amb el director o directora del departament al qual t’han adscrit i del qual formaràs part. Al següent enllaç trobaràs tots els departaments. En cas que tinguis la docència assignada, envia també un missatge al cap d’estudis i al degà. Al següent enllaç trobaràs totes les facultats i escoles. Convé que també vagis als serveis administratius del departament.
En cas dels màsters, el responsable dels estudis és el director del Centre d’Estudis de Postgrau, i el responsable de la titulació és el director de cada màster.
PDI vol dir personal docent i investigador.
PTGAS vol dir personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis.
Sí. Els següents serveis ofereixen formació per a PDI:
Podeu consultar tota la informació dels cursos al Portal PTGAS-PDI
Podreu trobar-hi cursos amb matrícula oberta o aquells que ja han finalitzat i que podreu consultar per al vostre autoaprenentatge.
Per sol·licitar la inscripció als cursos del pla de formació per al PDI. Heu d’anar a la vostra UIBdigital>Gestions i serveis>Tràmits>Sol·licituds>Sol·licituds disponibles>Servei de Recursos Humans>Formació PTGAS i PDI.
N’hi ha molts i molt diversos, com per exemple la Unitat de Gestió dels Estudis de Grau, el Servei Lingüístic, el Servei de Nòmines i Seguretat Social, etc. Els pots trobar tots a: Serveis i oficines
Sí. Al següent enllaç hi trobaràs la informació necessària per sol·licitar-la.
La Unitat Mèdica té bàsicament dues funcions: la vigilància de la salut, i l’assistència mèdica als treballadors de la UIB i l’assistència en urgències vitals a la comunitat universitària.
Cra. de Valldemossa, km 7.5. 07122 Palma (Illes Balears). Tel.: 971 17 30 00
CIF: Q0718001A
Configura l'entorn de feina
El Portal PTGAS-PDI és l’entorn de gestió personal on podràs accedir a butlletins, formació, directori amb correu electrònic del personal de la UIB, etc.
Hi trobaràs els manuals d'usuari, guies docents i horaris, així com l'accés a Acadèmic.
A l’apartat d’imatge institucional, pots trobar els logotips per descarregar i les plantilles per a presentacions.
Les credencials d’accés són les mateixes que per a UIBdigital.
És la nova eina de gestió acadèmica que la UIB ha posat en marxa l'any acadèmic 2020-21. Ho podeu trobar integrat dins les opcions del Portal PTGAS-PDI.
Podreu consultar els apartats d'horaris, de guies docents de les assignatures i de campus docent on es pot descarregar amb format excel diferents llistats, consultar dades d'alumnes, etc.
També trobareu un apartat amb manuals d'ajuda, video tutorials i preguntes freqüents.
UIBdigital és l’entorn de gestió personal complementari al Portal PTGAS-PDI on es pot consultar nòmines, sol·licituds diverses, configuració del correu electrònic, etc.
Un cop hagis signat el contracte, al Servei de Recursos Humans et facilitaran un nom d’usuari i una clau d’accés per entrar a UIBdigital.
Dins UIBdigital clica sobre l'enllaç Ajuda, que trobaràs a la part superior dreta de cada pàgina, per obtenir informació de les aplicacions de docència i investigació. I si teniu algun problema amb el funcionament de l'aplicació ho podeu comunicar mitjançant l'enllaç de suport que surt al peu de la pantalla.
Com he de fer una sol·licitud a través d’UIBdigital:
Sí, i a més, et recomanam que sigui el correu que utilitzis per a qualsevol gestió relacionada amb les teves tasques de la UIB. És el mitjà de comunicació oficial, on rebràs totes les notificacions oficials, convocatòries de reunions, etc. Al següent enllaç trobaràs el que necessites per crear un compte, canviar-ne el nom, etc.
Si voleu podeu configurar el correu de manera que tot el correu que rebeu s’enviï automàticament a una altra adreça de correu electrònic. Per fer-ho heu de seguir les següents passes:
- En primer lloc accediu a Outlook.
- Feis clic a la roda dentada (configuració) de la part superior dreta de la pantalla > Mostra tota la configuració de l’Outlook.
- Seleccionau Correu > Reenviament.
- Marcau la casella 'Habilita el reenviament'.
- A la casella Reenvia el meu correu a: escriviu l’adreça on voleu que es reenviïn els vostres correus. Això ho farà amb tots els correus que rebeu.
- Si voleu conservar una còpia dels correus reenviats marcau la casella 'Conserva una còpia dels missatges reenviats'.
Segueix les passes explicades en aquest enllaç.
Sí. Aquesta targeta permet l’acreditació del titular com a membre de la comunitat universitària, la identificació electrònica en certes aplicacions i la signatura electrònica amb certificats digitals.
Per modificar les dades de la fitxa personal consulta el següent enllaç, hi trobaràs com pots incloure una fotografia, actualitzar el currículum, etc.
Sí. La UIB té el programa GREC de gestió del CV, el qual, a més, us permetrà tenir emplenada la «Fitxa del professor» de la web de la UIB. Vegeu el document d'ajuda.
Si no teniu accés a curricul@GREC, podeu crear un apartat per publicar el currículum breu al Portal PAS-PDI. A aquest enllaç, trobareu el manual i el vídeo tutorial per saber com ho heu de fer.
Per inserir un enllaç del currículum breu, ho podeu fer a: UIBdigital / Preferències / Dades Personals / Professionals / Edita, i, a l’apartat Currículum breu, afegir-hi la URL.
Tots els professors són responsables d’emplenar la seva fitxa personal i mantenir el CV breu actualitzat.
La UIB proporciona accés a Office 365 a l'alumnat i al PDI. Cada usuari disposa d'una subscripció al programari Microsoft Office 365 ProPlus que inclou les últimes versions de Word, Excel i PowerPoint, Publisher i Access (aquests dos últims només per a PC). També permet utilitzar aquestes aplicacions al núvol, on cada usuari té 1 TB d'emmagatzematge en un compte OneDrive.
També pots utilitzar UIBcloud, que et permet accedir a les teves dades, compartir-les i sincronitzar-les.
A l'hora de fer classe
Especialment el Reglament acadèmic i les normatives pròpies de la facultat (les trobaràs a la web pròpia de la facultat).
Aquí tens l’enllaç a normatives que tenen a veure amb docència.
Al Full Oficial de la Universitat (FOU) es publiquen totes les normatives d’aplicació general a la UIB.
Un crèdit ECTS (European Credit Transfer System) és la unitat de mesura de la càrrega de feina de l’alumnat.
A la UIB, un crèdit ECTS correspon a 25 hores de feina. En moltes assignatures les hores es reparteixen en 10 hores presencials (classes magistrals, seminaris, problemes, pràctiques de laboratori...) i 15 de no presencials (estudi autònom, realització de treballs...). Les assignatures de 6 ECTS amb aquest repartiment tenen 60 hores presencials i 90 hores no presencials, si bé hi pot haver assignatures a les quals s’han assignat unes hores presencials diferents.
Són un contracte docent en què el professor dona a conèixer a l’alumne l’assignatura, amb la metodologia i el sistema d’avaluació, i que l’alumne accepta quan es matricula.
Els professors responsables de les assignatures o dels grups de cada assignatura han de presentar les guies docents en el període que marqui el calendari d’actuacions acadèmiques, d’acord amb els criteris que fixi la Comissió Acadèmica.
Els centres o els òrgans responsables dels estudis han de vetllar per la coherència global de les guies docents de totes les assignatures.
Les guies docents s’han de posar a disposició dels alumnes, almenys a la web de la UIB, abans d’iniciar-se el període de matrícula de cada any acadèmic.
Al mes de juny s’obre el termini per a l’edició de les guies docents de l’any acadèmic següent.
Al portal del PDI podeu trobar manuals d'ajuda i preguntes freqüents:
Accés a Acadèmic (només per a centres adscrits)
Al següent videotutorial, amb àudio, trobareu la manera de fer-ho:
Al següent enllaç trobaràs tots els calendaris per centres.
Els horaris es poden consultar per dues vies:
- Des d'Acadèmic al Portal PTGAS-PDI
- A la web de cada facultat o estudi.
En primer lloc, avisar els alumnes com més aviat millor. En segon lloc, comunicar-ho a consergeria i/o als serveis administratius. En cas de baixa, contacta amb el cap de departament i amb el Servei de Recursos Humans.
Són hores setmanals (la quantitat depèn del contracte) durant les quals s’ha d’estar disponible per a les consultes de l’alumnat al despatx o espai assignat. L’horari de tutories i el lloc on es faran les tutories es defineixen al juliol a UIBdigital a l'apartat de Docència i investigació > Tutories > Assignatures.
Si no es pot assistir a una tutoria, s’ha de seguir el mateix procediment de no assistència a una classe.
Sí. A la pàgina principal de la UIB trobaràs l’accés directe a Aula digital. També podeu accedir-hi des del Portal PTGAS-PDI, on hi ha l’enllaç a teleeducació, Aula digital. Clicant a l'enllaç següent disposareu de manuals, tutorials i altres utilitats.
Amb la implementació del nou sistema de gestió acadèmica, Acadèmic, totes les assignatures seran actives a Aula digital, no cal que enviar cap sol·licitud per activar-les.
De fet, s’ha creat un espai per a cada grup. Per exemple, si impartiu la mateixa assignatura per als grups 1 i 2, llavors tindreu un espai pel grup 1 i un altre per al grup 2.
En el cas que vulgueu tenir una única aula per als dos grups, ens podeu demanar que ho unifiquem emplenant la sol·licitud Modificacions assignatures Aula digital
Les assignatures noves estan totalment buides a Aula digital, i només disposen d’una plantilla, que ve per defecte.
Les assignatures que ja eren actives el curs passat a Aula digital, es copien al nou servidor amb tot el contingut, sempre que siguin els mateixos professors d’un curs per l’altre.
Si el professor que imparteix l’assignatura és nou, no disposarà del material del professor que l’ha feta el curs anterior.
En el cas que un professor deixi d’impartir una assignatura i vulgui cedir-ne el material, recursos i activitats al docent que se’n farà càrrec el curs següent perquè l’utilitzi i, fins i tot, el pugui actualitzar, ha d’autoritzar Campus Digital perquè faci aquesta gestió. Per aquest motiu, el professor que fa la cessió del material ha d’enviar a Campus Digital aquesta autorització signada. La trobarà a: Actualitzacions i cessions de materials per canvi de professorat.
Els alumnes hi podran accedir una vegada que s’hagin matriculat a partir del dia de començament de les classes de primer semestre, tant a les assignatures del primer com del segon semestre.
En el cas d’assignatures de segon semestre, si al professor no li interessa que els alumnes hi puguin accedir, pot ocultar l’assignatura. S’ha de recordar de posar-la visible quan comencin les classes.
Sí, i s’activa usant l’eina Tasques d’Aula digital. Per conèixer-ne el funcionament, podeu consultar el manual que explica com activar-lo i com consultar els informes d’originalitat.
Sí. Els estudis s’imparteixen a les seus universitàries de Menorca i d’Eivissa i Formentera
Si els estudis on imparteixes docència també es cursen a les seus, consulta amb el teu cap d’estudis si has d’impartir classes per videoconferència o seminaris a les seus.
Una normativa regula els exàmens dels estudis que s’imparteixen a les seus universitàries. Els exàmens s'han d'enviar a <e.menorca@uib.es> i <e.eivissa@uib.es>.
Avaluació
El capítol III (articles 25 a 43) del Reglament acadèmic.
A aquest capítol podeu trobar els períodes d’avaluació contínua, ordinària i extraordinària. Elements i criteris d’avaluació. Frau en l’avaluació. Tipus de qualificació, etc.
Sí, els estudiants matriculats a un estudi que s'imparteix en una seu distinta de l'illa on té la residència o el lloc de treball, podrà sol·licitar fer la prova d'avaluació complementària i/o extraordinària a la seu de l'illa on té la residència o la feina.
L’alumne ha de seguir els tràmits indicats a l'apartat d'avaluació en una seu distinta que hi ha a la seu electrònia
Sí, quan s’hagin respost amb una plantilla específica per a lectura òptica i s’hagi sol·licitat al servei de correcció d’exàmens. Consulta’n la normativa i els procediments.
Comunicar-ho mitjançant una sol·licitud a través d’UIBdigital.
Heu d’anar a: UIBdigital / Gestions i serveis / Sol·licituds / Vicerectorat de Docència / Informe de frau acadèmic en els processos d'avaluació i seguir les passes que indica el procediment.
Podeu consultar la normativa sobre frau acadèmic en els processos d’avaluació de la UIB al FOU núm. 502, Acord normatiu 15418 del dia 26 de març de 2024.
El dia a dia
Al següent enllaç trobaràs la informació necessària sobre protecció de dades, i destacam el catàleg de funcions i obligacions del personal (català) i catálogo de funciones y obligaciones del personal (castellà).
Per a telefonades internes, marca l’extensió (quatre dígits), i per a telefonades externes, marca primer un 0 i llavors el número de telèfon.
La UIB disposa del Manual d’usuari de telèfons i d’una guia ràpida per familiaritzar-se amb els terminals.
Amb una petició d’atenció a l’usuari.
Has de fer una sol·licitud d’alta de telefonia mitjançant UIBdigital.
Heu de fer una sol·licitud d’avaria telefònica mitjançant UIBdigital.
Telefonar al servei d’avaries de l'Àrea de Tecnologies de la Informació i Comunicació: ext. 33 98.
Avisa a consergeria.
Al teu cap de departament o als serveis administratius.
S’ha de fer una sol·licitud de material temporal o permanent del magatzem mitjançant UIBdigital.
Us podeu adreçar als vostres serveis administratius per tramitar la sol·licitud de compra mitjançant el model de sol·licitud SPCI002, adreçada al Servei de Patrimoni, Contractació, Infraestructura i Unitat Tècnica.
Heu de fer una sol·licitud de retirada de material mitjançant UIBdigital.
Heu de fer una sol·licitud de trasllat de material mitjançant UIBdigital.
Als serveis de reprografia de la UIB. Et demanaran a quin departament s’han de facturar. Si són per a exàmens, ho has d’especificar.
En qualsevol biblioteca, amb el DNI o el carnet de la UIB.
Posa els documents dins un sobre amb el nom de la persona a qui els envies, el departament o servei on està i l’edifici, si és correu intern, o bé l’adreça postal, si és extern. Lliura el sobre a consergeria.